Een zakelijke blog starten is een must voor succes: zeven tips

Om uw bedrijf te laten floreren in de online wereld, is een sterke online aanwezigheid een must. Betaalde advertenties op AdWords en sociale platforms zullen onmiddellijk resultaat opleveren, maar voor succes op de lange termijn is er niets dat troef is voor contentmarketing. En het begint allemaal met wat ik 'thuisbasis' noem, de blog van je website.

Bloggen dient als basis voor alle andere (digitale) verkooppunten. Het biedt inhoud voor sociale media, nieuwsbrieven en een bron voor andere websites om aan toe te wijzen en te linken. Het kan aanzienlijk meer traffic opleveren. In dit artikel geven wij 7 tips om te laten zien hoe u bloggen kunt laten werken.

1. Richt u op de behoeften van de lezer

Te veel zakelijke blogs bespreken diensten en producten, waardoor lezers meteen worden uitgeschakeld. Sla die taal op voor uw hoofdservicepagina's. Focus je in plaats daarvan op het toevoegen van waarde aan de lezer door middel van educatie en / of entertainment.

De gemakkelijkste manier om dit te doen? Beantwoord vragen en los problemen op. Bij het ontwikkelen van een blogstrategie heb ik Google Alerts ingesteld voor relevante zoekwoorden om mijn onderwerpen te informeren en fora te bezoeken waar mijn doelgroep / klant rondhangt. Dit geeft me informatie over welke vragen en problemen mensen hebben.

2. Optimaliseer voor zoeken

Nadat je je hebt verdiept in een onderwerp, richt je aandacht op trefwoordonderzoek. Dit is een must als je optimale zoekresultaten wilt. Er zijn verschillende hulpprogramma's voor zoekwoordenonderzoek beschikbaar. Ik ben een fan van Ahrefs vanwege het gebruiksgemak.

Ik zal in dit artikel niet ingaan op SEO op de pagina, maar gebruik altijd kop titels (in essentie sub onderwerpen), interne links (hyperlinks binnen de blog die verwijzen naar andere belangrijke pagina's op uw website) en unieke metabeschrijvingen (de korte beschrijving van 160 tekens van het bericht dat wordt vermeld op de pagina's met zoekresultaten).

3. Schrijf een opvallende kop

Maak een kop die meteen de aandacht trekt (en voeg uw doel zoekwoord toe). Wat het beste werkt, is het aanbieden van specifieke feiten of tips en het koesteren van een gevoel van nieuwsgierigheid. Houd titels maximaal 60 tekens lang omdat zoekmachines alles daarna inkorten. Bonustip: probeer A / B-testen met verschillende koppen. De resultaten kunnen schokkend zijn.

4. Prioriteit geven aan kwaliteit, frequentie en consistentie.

Ten eerste kwaliteit. Zorg ervoor dat al je blogberichten een strikt bewerkingsproces ondergaan. Verkeerde informatie en grammaticale fouten zullen uw potentiele klanten wegjagen en elders laten kijken

Het volgende is de frequentie. Meer is altijd beter. Ik heb klanten geholpen die maar drie blogposts per maand deden en sommige wel vijftien per week. Natuurlijk is dit laatste sneller geschaald in de zoekresultaten. Ik heb gemerkt dat de goede plek voor kleine en middelgrote bedrijven minimaal zes per maand is, en voor middelgrote tot grote bedrijven is het 12 per maand.

Vergeet de consistentie niet. Push blogs op hetzelfde tijdstip elke week; dit toont uw organisatorische vaardigheden en helpt consistentie te creëren op feeds en nieuwsbrieven op sociale media.

5. Voeg een duidelijke CTA toe.

Bevat altijd een duidelijke call-to-action (CTA) in elke post. Als u op zoek bent naar aanmeldingen voor een nieuwsbrief, gebruikt u die CTA. Op zoek naar leadgeneratie door een gratis e-boek weg te geven? Neem die CTA op. Als u meer dan één duidelijke CTA heeft, raken mensen in de war. Dit is een ander voordeel van veelvuldig bloggen, want je kunt verschillende CTA's vaker delen. Probeer elke CTA te koppelen aan de gepresenteerde inhoud.

6. Neem deel aan sociale en nieuwsbrieven.

Sommige bedrijven denken dat ze gewoon een blog kunnen starten en dat iedereen naar zijn website komt. Maar zonder volgers of sterke SEO, is dit bijna onmogelijk. De oplossing voor echte betrokkenheid ligt in het delen van uw laatste blogberichten op alle sociale-mediakanalen en in uw maandelijkse nieuwsbrieven. Dit voegt een nieuwe laag van waarde en meer bereik toe aan uw inspanningen op het gebied van contentmarketing.

7. Doe je onderzoek voordat je gaat uitbesteden.

Terwijl sommige prospecten zeggen dat ze een freelancer kunnen krijgen om veel goedkoper te bloggen, omvat mijn proces verschillende lagen van creatie: onderzoek naar initiële zoekwoorden, ontwikkeling van onderwerpen, koppen en redactionele kalender. Ik ga over op het maken van SEO-richtlijnen voor de schrijver. Zodra de blog is geretourneerd, dan doorloopt het een strikt redactioneel proces en is er een SEO check gedaan voordat het wordt gepubliceerd.

Conclusie

Denk niet te commercieel als u gebruikmaakt van blogs voor marketingdoeleinden. Denk meer als een uitgever en bied waardevolle berichten die de vragen van uw lezer beantwoorden en oplossingen bieden voor hun problemen.